Jeugdweek

Elk jaar wordt er (bij voldoende belangstelling) weer een jeugdweek georganiseerd. Deze vind plaats in de eerste week van de schoolvakantie (basisschool!). Alles staat in het teken van de jeugdclubkampioenschappen (overdag) en ’s avonds worden weer een aantal leuke activiteiten voor jullie georganiseerd.

Organisatie

De jeugdcommissie zal de organisatie voor haar rekening nemen. Alle voorbereidingen (inschrijvingen, indelen wedstrijden, avondactiviteiten, inkopen, maken indelingen voor rijden / kantinedienst, etc.) zullen door de leden van de jeugdcommissie worden gedaan.
Elke dag zal minimaal één jeugdcommissielid aanwezig zijn op het park. Het is echter onmogelijk voor de jeugdcommissie om van maandag t/m zondag alle werkzaamheden uit te voeren. De ouders van de kinderen maken dus ook deel uit van de organisatie (hierover later meer).

Clubkampioenschappen

Overdag worden van 09.00 tot circa 16.00 wedstrijden gespeeld voor de clubkampioenschappen (maandag t/m vrijdag). We proberen de kinderen zoveel mogelijk te laten spelen (dus niet alleen de single, maar ook de dubbel). Voor de dubbels mag een voorkeurspartner worden opgegeven, maar wij proberen zoveel mogelijk koppels samen te stellen die aan elkaar gewaagd zijn! Té sterke koppels zullen we dus ‘uit-elkaar’ moeten halen om ervoor te zorgen dat alle kinderen zoveel mogelijk leuke wedstrijden kunnen spelen. Omdat er veel wedstrijden gespeeld worden, zal er op tijd gespeeld worden. De wedstrijden duren inclusief inspelen 1 uur (grootveld). Voor rood (miniveld) en oranje (drie-kwart) zullen we een aangepast schema opstellen. Alle kinderen krijgen een week voor aanvang van de jeugdweek een persoonlijk speelschema.

Avondactiviteiten

’s Avonds zijn er dan niet tennis activiteiten. Zo hebben we de afgelopen jaren o.a. de volgende activiteiten op het programma gehad:
• (zwem)zeskamp
• zwemmen
• bioscoop bezoek
• speurtocht of dropping
• bowlen
• levend stratego
• klimmen
• overnachting op vrijdagavond(bij voldoende belangstelling)
Elk jaar proberen we minimaal één nieuwe avond activiteit in te bouwen, zodat er ook wat afwisseling in het avondprogramma blijft bestaan. Suggesties zijn uiteraard altijd welkom.
De afgelopen jaren hebben wij iedereen laten inschrijven voor de aparte avondonderdelen, maar we zouden het zeer op prijs stellen als alle deelnemers aan de jeugdweek ook deelnemen aan de avondactiviteiten. Het organiseren hiervan kost vaak heel veel tijd en het is dan jammer als er maar een deel van de kinderen ook daadwerkelijk meedoet. Dit jaar zullen we overigens zorgen voor een gepast regenprogramma.

Ook aan de kleintjes wordt gedacht

Een aantal avondactiviteiten is minder geschikt (qua tijdstip / aard van de activiteit) voor de allerjongste jeugdleden. Hiervoor zullen we een alternatief programma opstellen. Dus ook de allerkleinsten zijn van harte welkom.

Vrijdagavond finales & BBQ

Op vrijdagavond worden de finales gespeeld. Dan wordt er ook een barbecue gehouden voor alle deelnemers en hun familie / vrienden (die voor € 5,00 per persoon ook kunnen meedoen aan de bbq) en wordt er gezellig geBBQed. Zaterdagochtend sluiten we af met een gezamenlijk ontbijt.

Bijdrage in de kosten

De bijdrage in de kosten voor de jeugdweek bedragen € 20,00 per kind. Deze bijdrage is voor de kosten van de ballen, de 5 (avond)activiteiten, ranja overdag, de BBQ op vrijdagavond en het ontbijt op zaterdagochtend.

Ondersteuning van de ouders

Als jeugdcommissie zijn we afhankelijk van de ouders als het gaat om het regelen van het vervoer van en naar de avondactiviteiten. Daarnaast moeten we ook zorgen voor de kantinebezetting. Aangezien de jeugdcommissieleden niet allemaal vrij hebben tijdens de jeugdweek, doen wij nu al een oproep aan de ouders om zich beschikbaar te stellen voor het draaien van een dagdeel kantinedienst.
De dagen worden opgedeeld in 2 dagdelen. De ochtenddienst is van 08.45 tot 13.00 uur en de middagdienst van 12.30 – 17.00 uur. ’s Morgens en ’s middags willen we graag 2 ouders op het park aanwezig hebben.
Als er 20 ouders zijn die deze dagdelen voor hun rekening willen nemen, is de jeugdcommissie vrij om het tennis te coördineren en de avondactiviteiten voor te bereiden. Komt er dus op neer dat van elk kind een van de ouders een keer aanwezig moet zijn.

Suggesties

Suggesties ten aanzien van het programma en de organisatie zijn natuurlijk altijd welkom!
Stuur gewoon even een mailtje naar jeugdcommissie@tc-bocholtz.nl

Inschrijven

Je kunt je nu inschrijven door het onderstaande inschrijfformulier in te vullen en de bijdrage in een envelop met naam in te leveren tijdens de training of bij één van de andere jeugdcommissieleden. Ook als je niet meedoet even het formulier invullen. Dan hoeven we je niet meer te bellen.

Motiveren

Wacht niet op wat andere jeugdleden doen, maar schrijf je gewoon zelf in. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Motiveer elkaar om mee te doen, zodat we er ook dit jaar weer een onvergetelijke week en begin van de vakantie kunnen maken. Bij deze ook een oproep aan de ‘oudere’ jeugd. We willen jullie er graag bij hebben en zullen voor jullie een aantrekkelijk wedstrijdschema opstellen. Als jullie dat willen, kunnen jullie ook meehelpen met de organisatie. Ook dan even melden bij een van de jeugdcommissieleden.

Eerder op vakantie en tóch meedoen?

Kinderen die eerder met hun ouders mee op vakantie moeten, kunnen tóch meedoen aan de jeugdweek. Geef dan even aan op welke dag je vertrekt. Dan kunnen we hier rekening mee houden als het gaat om het reserveren van avondactiviteiten. Daarnaast zullen we deze kinderen niet laten dubbelen (of in een poule zonder finale), zodat de andere kinderen gewoon hun finales kunnen spelen. We hebben overwogen om deze optie niet meer te geven, maar we proberen het toch nog een keer. Voor de finales en de afsluitende BBQ zou het echter mooi zijn als iedereen er gewoon is.

Persoonsgegevens

Voorletters (*)

Achternaam (*)

Roepnaam (*)